Ostatnio byłem na spotkaniu w jednej z firm, która otrzymała sporą kwotę tytułem subwencji z PFR. Wprawdzie wyjściowy temat rozmów był zupełnie inny, ale od słowa do słowa przeszliśmy również na temat tarczy antykryzysowej i tarczy finansowej z PFR. Co mnie zaskoczyło, to to, że przedstawiciele owej firmy w ogóle nie byli świadomi, że do końca 2020 r. muszą złożyć odpowiednie dokumenty do banku. A przecież bez tego firma będzie zobowiązana do zwrotu całości subwencji i to niezależnie od spełnienia warunków do zwrotu subwencji w mniejszej wysokości.
Dlatego też postanowiłem krótko, ale stanowczo przypomnieć o tym obowiązku. Każdy z beneficjentów subwencji znajdzie odpowiedzi zapis w § 9 ust. 1 umowy subwencji finansowej. W praktyce, kto tego jeszcze nie zrobił, to proponuję, aby po pierwsze skontaktował się ze swoim opiekunem w banku. Po drugie, aby ustalił z opiekunem jakie konkretnie dokumenty ma donieść (pełnomocnictwo, oświadczenie, wydruk z CEiDG lub z KRS). Po trzecie, jeżeli wymagane będą dokumenty z podpisami poświadczonymi notarialnie, to aby niezwłocznie ustalił termin u notariusza. I po czwarte, aby doniósł do 31.12.2020 r. właściwe dokumenty do placówki banku, w którym pracuje jego opiekun.
Względnie są też inne formy przekazania ww. dokumentów, ale nie opisuję już tego, albowiem wówczas zatraci się kluczowa treść wpisu. Pozostałe szczegóły z pewnością uda się ustalić ze swoim opiekunem w banku.
Klikając TUTAJ można uzyskać m.in. dostęp do wzorów dokumentów, które w zależności od sytuacji będzie trzeba złożyć w banku.
Przy okazji natomiast informuję, że na horyzoncie jest druga wersja tarczy finansowej z PFR, która obecnie oczekuje na notyfikacje KE. Więcej TUTAJ.
- Radcy kontra ZUS – nowa kancelaria butikowa oficjalnie otwarta ! - 11 czerwca, 2021
- PFR pracuje nad regulaminem umorzeń - 23 marca, 2021
- ZUS żąda zwrotu nienależnie pobranych świadczeń postojowych - 4 marca, 2021